A keynote in the programme is the idea that advanced knowledge is developed through the combination of theoretical and creative practical work. Mastering multiple forms of knowledge provides a more varied and nuanced capacity for expression. This is what we call working from a “double perspective”, which means that the students’ degree projects result in both an academic paper and a visual figuration or performative act.
Working with a pedagogical space is central in this year’s exhibition as the students’ work is being presented in a lecture hall, Mandelgren, which is being transformed into a multimodal space for performative knowledge, making and learning.
During the spring semester, the students have worked with individual explorations in which topical pedagogical issues in the visual arts have been discussed and put into perspective.
Cecilia Andersson
Senior Lecturer in Visual Arts Education
En grundtanke i utbildningen är att kombinationen av teoretiskt och gestaltande arbete utvecklar fördjupad kunskap. Att behärska flera kunskapsformer ger en mer varierad och nyanserad uttrycksförmåga. Detta är vad vi kallar att arbeta utifrån ett ”dubbelt perspektiv”, vilket innebär att studenternas examensarbeten resulterar i en vetenskaplig uppsats och en visuell gestaltning eller performativ handling.
Att arbeta med ett pedagogiskt rum är centralt i årets utställning då studenternas examensarbeten presenteras i en föreläsningssal, Mandelgren, vilken transformeras till en multimodal plats för performativt kunskapsskapande och lärande.
Studenterna har under vårterminen arbetat med olika individuella undersökningar där aktuella bildpedagogiska frågor diskuteras och ges perspektiv.
Cecilia Andersson
Lektor bildpedagogik